Pr. Rgs 20th, 2021

Rugpjūčio 27 dieną Vilniaus Švietimo pažangos centro suorganizuotose trijų dienų kūrybinėse dirbtuvėse „Laužk technologijų ir gamtos kodą“ susirinko gamtos ir technologijų mokytojai- sirgaliai!

Susirinkę į Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centrą, įkvėpimo sėmėmės iš dirbtuvių svečio dr. Vlado Lašo patirties. Dalyvavome detektyviniame nitratų iššūkyje su dr. Pauliumi Tamošiūnu. Iš Meškėnų laboratorijos sužinojome apie plačias FabLab’o galimybes STEAM ugdyme.

Pirmąją dieną įvairių mokyklų ir skirtingų dalykų mokytojai, susiskirstę į grupes, pagamino prietaisą, skirtą matuoti nitratams skystyje (1 pav.). Pagamintą prietaisą išbandėme. Paminėsiu, kad pagamintas prietaisas buvo pakankamai tikslus ir juo galima matuoti nitratus. (2 pav.)

1 pav. Prietaiso schema nitratams matuoti

2 pav. Pagamintas prietaisas nitratų nustatymui skystyje.

Antrąją dieną kūrėme prototipus ir šią veiklą pavadinome ,,Kūrybiniu tramplinu“. Trys komandos bandė realizuoti savo idėjas. Šauni komanda, kurioje ir aš dalyvavau, su dar šaunesniu startuolio pavadinimu iš mūsų pirmųjų vardų raidžių- IMESE (Išmani maisto evoliucijos sistema ekologijai), kurią matote nuotraukoje (3 ir 4 pav.), kuria prototipą augalinių atliekų kompostavimui.
Dėžė, kuri atrodo kaip žalias krūmas, estetiškai tinka bet kokiame interjere.

3 pav. Prototipas augalinių atliekų kompostavimui IMESE

4 pav. Komanda, kurią sudarė įvairių sričių mokytojai

Apie prototipą

Atliekamos f-jos ir integruojamos pamokos:
IT, biologija, fizika, chemija, technologijos, inžinerija, verslumas;
Augalinių atliekų surinkimas kompostavimui;
Komposto tyrimas (pagal jo dydį, iškrentamą per tam tikrą parinktą dydžio sietą) ir naudojamas prieskoniniams, vaistiniams ar kvapniesiems augalams auginti;
Automatinis duomenų rinkimas oro drėgmės ir temperatūros nustatymui, pavaizduojant tai LCD ekrane arba Raspberry pi ekrane su detalesne informacija apie augalinį produktą;
Automatinė auginamų augalų laistymo ir dirvožemio drėgmės stebėjimo sistema;
LED augalų apšvietimas raudona šviesa naudojant dirvožemio energiją;
Jei vandens talpoje bus pasiekta minimali nustatyta riba, apie tai bus pranešta sms;
Viso proceso stebėjimas online, WiFi kameros, pagalba.

Daugiau informacijos galima rasti čia:
https://docs.google.com/presentation/d/1EIBYxlY8DPWukQn8WXfCLtvJ-_qwDNVDAd3udyHrn6A/edit?usp=sharing

Trečiąją dieną aktyviai finišavome. Komandos pristatė savo pagamintus prototipus (5 pav.)

5 pav. Komandos pristatomas prototipas.

Trečioji diena praėjo ne tik pristatant savo darbus, bet ir su palinkėjimais vieni kitiems bei neįprastomis dovanomis. Kiekvienas gavome indelį, kuriame vienas kitam ant specialaus paviršiaus palikome savo piršto antspaudą. Po dviejų ar trijų dienų matysime, kas išaugs iš ant paviršiaus paliktų mūsų pačių bakterijų. (6 pav.)

6 pav. Neįprasta dovana vienas kitam. Paliktos bakterijos ant indelio paviršiaus netrukus pasimatys.

Paskutinė projekto diena vyko Energetikos ir Technikos muziejuje, tad po visų pristatymų ir palinkėjimų vieni kitiems nesiskirstėme, o sudalyvavome edukacinėje pamokoje ir pagaminome bateriją bei įžiebėme šviesą (7 ir 8 pav.).

Projekto veiklą galime pavadinti tikru FabLab’o virusu, kuriuo visi dalyviai norėjo susirgti. Ačiū organizatoriams už puikų laiką!

7 Pav. Pagaminta baterija

8 pav. Įžiebėme šviesą.

Detalesnė informacija apie renginį:

http.: //www.svietimopazanga.lt/per-tris-dienas-mokytoju-komandos-sukure-tris-mokomuosius-prototipus/

 

 

Technologijų mokytojas
Egidijus Lukaševičius

Prisegti failai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *