Kovo mėnesį mokyklos bendruomenė jungėsi prie iniciatyvos sąmoningumo didinimo mėnuo ,,BE PATYČIŲ“ 2021, skirtos kurti sąmoningą požiūrį į patyčių stabdymą. Akcija, kurios tikslas – kurti saugią ir draugišką atmosferą klasėje ir mokykloje, įprastai vedama kontaktiniu būdu (mokykloje), šiemet buvo tęsiama per nuotolį. Įdomu buvo vėl bendrauti, diskutuoti su mokiniais patyčių tema online formatu! Išgirdome daug gerų įžvalgų, idėjų ir supratome, kad niekas nenori patyčių.
6 klasių moksleiviai dalyvavo kūrybiniame konkurse ir kartu su mokytojomis Č. Linkute -Vuicik, N. Čiukšiene sukūrė vaizdo galeriją “Praleidžiu progą pasityčioti”. Piešiniuose ir plakatuose mokiniai atskleidė kas jiems padeda susilaikyti nuo patyčių ir išvengti kitą skaudinančio ar žeminančio elgesio. Konkurso vaizdo medžiagą galima peržiūrėti čia: https://www.antakalnioprogimnazija.vilnius.lm.lt/archyvas/27542
Siekiant įveikti patyčias, itin svarbu ugdyti jausmų suvokimą ir gebėjimą tinkamai juos reikšti, stiprinti emocinio intelekto įgūdžius ir pozityvią raišką. Kovo mėnesį mokyklos bendruomenei buvo siūlomos trumpų edukacinių filmų, kuriuose perteikiamos draugystės, supratingumo, atjautos ir panašios temos, peržiūros. Namuose ar klasėje matytų filmų diskusijos, aptarimai padėjo susiformuoti vidinėms pozityvioms nuostatoms.
Kovo 4-23 d. 4-ų klasių moksleiviai dalyvavo nuotoliniuose užsiėmimuose “Aš sakau patyčioms STOP!” ir “Netinkamas elgesys: kodėl svarbu netylėti”, kuriuos vedė mokyklos psichologė N. Kulakovskaja ir socialinė pedagogė L. Sandienė.
1,2,7 klasėse socialinė pedagogė E. Sinkevič ir psichologas M. Kostiuška vedė prevencines klases valandėles “Pakalbėkime apie…patyčias”. Šių užsiėmimų metu mokiniai žiūrėjo su patyčių tema susijusius animacinius filmukus, diskutavo apie patyčių vaidmenis. Mokiniams buvo priminta kaip elgtis susidūrus su patyčiomis bei kur kreiptis pagalbos.
Socialiniai pedagogai E. Sinkevič ir V. Pagarielovas kvietė Antakalnio bendruomenės pareigūną Andžejų Radevič, kuris 5-6-tų klasių moksleiviams vedė nuotolinę paskaitą apie patyčias ir teisinę atsakomybę.
Socialinė pedagogė E. Sinkevič parengė pristatymą mokytojams apie žingsnius, kurių reikia laikytis pastebėjus pirmuosius patyčių požymius.
Taip pat, 5-7 klasių moksleiviai dalyvavo tyrime “Emocinė savijauta mokantis nuotoliniu būdu”, kurio dėka išaiškėjo, kad vaikai nuotolinę ugdymosi formą mėgsta taip pat, kaip kontaktinį mokymą mokykloje, o, taip pat, kokie yra teigiami ir neigiami šio mokymosi būdo aspektai, mokinių vertinimu. Džiaugiamės gan neblogais tyrimo rezultatais, tačiau suprantame ir iššūkius, kuriuos tenka patirti mūsų mokiniams.
Klasių vadovai ypatingą dėmesį skyrė mokinių emocinės aplinkos gerinimui, organizavo įgūdžių stabdant patyčias formavimo praktinius užsiėmimus klasių valandėlių metu. Tikime, kad mokykloje vykdomų prevencinių programų įgyvendinimo veiklos jau skleidžia lauktus rezultatais: mokiniai drąsiai kalba apie patyčias, geba jas atpažinti, moka ir žino kaip elgtis bei kaip suteikti pagalbą. Mes tikime, kad mokykloje galime gyventi be patyčių.
Dėkojame visiems aktyviai dalyvavusiems ir nuoširdžiai prisidėjusiems prie organizuojamų veiklų. Kviečiame nepamiršti – visada turime galimybę – susilaikyti ir praleisti progą pasityčioti!
Parengė mokyklos psichologė Natalja Kulakovskaja