Ir tai nėra Sigito Parulskio metaforos apie murmančią sieną perfrazavimas, o 7e klasės projektas, papuošęs ne tik kabineto erdvę, bet ir suteikęs galimybę įdomiau organizuoti ugdymo veiklas. Mokiniai savo atsineštomis medžiagomis sukūrė tikrovišką socialinio tinklo „Facebook“ sieną su garsaus ženklo spalvomis ir šriftu. Ant sukurtos „paskyros“ mokiniai pakabino nuotraukų, užrašų, simbolių, socialinių reklamų apie išmaniųjų technologijų ir socialinių tinklų daromą poveikį, įvairių paveikslėlių.

Septintokai dažnai „atnaujina“ sieną įvairiais įrašais, komentarais, žinutėmis, netgi anekdotais. Tai socialesnis būdas dalintis informacija, nes prie sienos turi susitikti, pakomentuoti „gyvai“, gali girdėti nuoširdų juoką, o ne matyti išsišiepusią ikonėlę, papasakoti apie momentus, užfiksuotus nuotraukose. O kiek gebėjimų ugdomasi! Pabandykit suskaičiuoti!

Per lietuvių kalbos pamokas mokiniai „talpina“ savo rašto darbus, vėliau juos skaito, analizuoja, mokosi konstruktyviai vertinti, išsakyti nuomonę, ieško gramatikos ir kalbos kultūros klaidų. Esame sutarę, kad rašome tik lietuviškomis raidėmis, stengiamės rašyti taisyklingai, pastebėję klaidų, ištaisome. Kartais prieš pamoką mokiniai gauna užduotį surasti lentoje naujieną-užuominą ir pabandyti atspėti, ko mokysimės, apie ką samprotausime.

Įdomus sutapimas, tačiau reali „Facebook‘o“ siena susikūrė prieš žiniasklaidai paskelbiant skandalingas žinias apie tai, kad buvo paviešinti asmeniniai 50 mln. šio socialinio tinklo vartotojų duomenys, taip ne tik siekiant politinės naudos, bet ir pažeidžiant privatumo teisę. Juokavome, kad visiems sparčiai išsiregistruojant iš „Facebook‘o“,  mokinių sukurta siena gali populiarumu pranokti savo pirmtaką.

Kad „Facebook“ siena iš tikrųjų patraukė jaunuolių dėmesį, teigia ir patys mokiniai:

„Labai patiko, kad kuriant sieną dalyvavome mes visi, o svečiai gali skaityti mūsų citatas, linksmus įrašus, pasisemti idėjų.“ – Ūla (7e)

„Pagaliau mes susikūrėme savo klasės „profilį“, kuriame galime talpinti savo pranešimus!” – Aistė (7e)

„Gerai tai, kad mokiniai stengiasi rašyti lietuviškai.“ – Karolina (7a)

„Įdomi ir nauja idėja kaip pasiekti šiuolaikinius paauglius, vieta, skirta realiam bendravimui, pasijuokti.“ – Goda (7c)

Lietuvių kalbos mokytoja Akvilė Kazlauskienė

 

 

Prisegti failai: